Thailand - dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie Rozema - WaarBenJij.nu Thailand - dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie Rozema - WaarBenJij.nu

Thailand - dag 3

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

10 Augustus 2017 | Thailand, Bangkok

Dag 3
Vanochtend was het een hele vroege dag!
6.00 ontbijt....in dit geval broodjes, noodles, ei, gewokte groenten (nooit gedacht dat ik deze in de ochtend zou kunnen eten, maar super lekker! :D)
Delano had graag een bordje witte rijst haha.
Onze gids koen(meneer) Bob kwam ons ophalen bij het hotel waar we uitgecheckt hebben om verder te gaan naar de volgende plek op de route.
Allereerst zijn wel met de trein naar treinmarkten in Markrong gereisd.
Heel bijzonder om te zien hoe dat gaat!
Alle luifeltjes klappen naar binnen. Karretjes met goederen worden naar binnen getrokken zodat de trein erdoor kan en zodra deze weg is schuiven ze alles weer mooi naar buiten:)
Tussendoor brengt onze gids en zijn chauffeur ons van plek A  naar B....Want een aantal kilometers hebben we inmiddels wel afgelegd vandaag. Ong. 4 uur in de auto gezeten in totaal.
Onderweg ook een stop gemaakt bij de longtailboten waar je door de prachtige klongs vaart van Lashabury.
Heel anders dan gisteren weer en prachtige tropische natuur gezien onderweg, waarbij we uiteindelijk uitkwamen bij de floating market!
Chaos, maar absoluut ge-wel-dig!!
Kunnen wij ons helemaal niets bij voorstellen. Er wordt verkocht en gekookt op deze bootjes. Heel gezellig ook:)
En wederom op naar het treinstation. Deze keer niet zomaar een treintje maar de Death Railway....W A U W!
Daarna hebben we een stop gemaakt op de war cemetary waar waar een paar duizend graven te zien zijn.
Bob heeft besloten dat we een activiteit van morgen naar vandaag verplaatsen wegens tijdgebrek morgen en ik moet zeggen dat ik dat een heel goed idee vond. We hebben nml. een kanotocht gemaakt over de River Kwai....
Tijdens zonsondergang, (geen brandende zon) en de brug verlicht, heel mooi!♡
Hoe meer we naar het noorden gaan Hoe heuveliger het wordt. Thailand wordt steeds mooier vind ik.
En dan komen we aan op ons resort waar we helaas maar 1 nachtje verblijven.
Het is een klein paradijsje hier.
Om in het kort te omschrijven...we zitten nu buiten tussen de jungle planten en geluiden waar de kleine gekko'tjes overal om je heen wandelen met als verblijf een drijvende hotelkamer op de River Kwai....Echt heel bijzonder!!
Dit was het weer voor vandaag... (morgen geen wifi)
Sawadee kha xx

• 11 Augustus 2017 - 20:04

Je Zusje:

Wat hebben jullie in korte tijd al veel gezien! Een intensieve en indrukwekkende reis, zo te lezen. Genieten de kinderen er net zo veel van als jij en Kim? Ik hoop van wel :-) Liefs van ons!

• 11 Augustus 2017 - 20:16

Melanie:

klinkt geweldig allemaal Nat!! xxxx

• 12 Augustus 2017 - 12:10

Je Dinnetje Angela:

Wauwie, wat een mooie reis. Jullie zullen je ogen uitkijken.
    Het lijkt me geweldig daar.
    En waar je zo bang voor was; overstromingen. Tot nu toe, zo te lezen, nergens last van.

Geniet en kijk je ogen uit.

Tot snel weer, dikke kus van ons.