Dag 5 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie Rozema - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie Rozema - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

13 Augustus 2017 | Thailand, Bangkok

Dag 5
Lekker geslapen vannacht ondanks dat ik wist dat er een gekko achter het hoofdeind van mijn bed zat. Hopelijk heeft ie alle mugjes gevangen voor ons!
De kinderen hebben wat uitslag van het zwembad gisteren. Delano zijn broekje is volledig verkleurd door het chloor, waarschijnlijk zit er toch een andere samenstelling in het water dan in Nederland toegestaan is.
Even een snel ontbijt en de auto in. Bob verteld ons dat we vandaag een flink stuk om hoog gaan klimmen naar Wang Saphung.
Maar eerst gaan we naar het Nationale park Khao Yai, waar we een waterval hebben bezocht en een kleine jungletrip hebben gemaakt van een half uurtje.
Helaas geen wilde dieren gezien op een paar herten na.
Al gauw heb ik in de gaten dat je dit beter kunt doen met een gids van het park en diep de jungle in moet lopen.
Maar goed, voor de kids was dit prima zo.
Daarna zijn we wederom de auto ingestapt. En weer een tocht van twee en half uur.
Bob verteld ons dat ie een eettentje zoekt bij locals en wanneer hij er een gevonden heeft denk ik bij mezelf oh nee...niet hier alsjeblieft?!?
Ik vind het er maar onsmakelijk uitzien, maar niets was minder waar. Op dit plekje hadden ze de beste lunch tot zover, echt heerlijk!
Wij zijn gewoon teveel luxe gewend;)
En wederom in de auto bij de gids en de chauffeur.
Kim is in staat om de chauffeur te ontslaan haha
Hij heeft nml een rij stijl van lik-me-vestje
Gas - geen gas - gas - geen gas en dat vandaag alweer 6 uur lang.
Als je snel autoziek bent dat heb je nu dus vette pech :D
Een half uur voor aankomst komen we aan bij Monkey mountain.
Een soort van parkeerterrein waar de aapjes vrij leven.
We hebben nog wat kleine banaantjes over van de floating market en naar ze toegegooid. In het begin zijn ze nog wat huiverig maar al gauw nieuwsgierig en komen ze van de daken af. Maar helaas moeten we alweer verder.
Op naar farm Loei.
Dat was me een belevenis.
We werden op de weg afgezet bij onze 'limousine' zoals Bob vertelde.
Een tractor met lange aanhanger, die ons bracht over smalle zandweggetjes tussen de plantages door. En ineens stond daar familie.
Peter de Ruiter (Nederlander en tevens de directeur van Travel Oriental waar we de reis geboekt hebben),  zijn vrouw Gae (Thais), haar zus, broer en nog twee anderen.
Ze stonden vanaf de verte al naar ons te zwaaien en kregen een heel warm welkom.
De een had een schaaltje met verse opfrisdoekjes, de ander stond met koud water klaar en weer een ander met een rijst whiskey.
Ontzettend leuk!
Ze namen ons mee naar hun stukje paradijs.
Het was zonsondergang en ik denk dat er geen mooier moment is om hier aan te komen op deze plek.
De oprijlaan verlicht met lantaarntjes en kaarsjes en alle tafels en stoelen ook.
Overal fakkels en lantaarntjes die werken op solar.
Het enige dat we konden zeggen was W A U W!!
We kregen een drankje en Peter vertelde ons hoe hun kleinschalig farm ontstaan is.
Daarna mochten we ons even opfrissen in onze tent om terug te komen voor een heerlijke avond inclusief barbeque waarbij af en toe een vuurvliegje voorbij kwam :)
Peter en Kee hebben na afloop een verassing voor ons... Twee grote wensbalonnen.
Een voor de kinderen en een voor Kim en mij en we mochten een wens doen :)
De grote wensballon was nog minuten lang te volgen vanwege het goede weer.
Weer zo'n bijzonder momentje♡
Nog even nagekletst met de familie en tijd om te gaan slapen...

• 14 Augustus 2017 - 08:16

Je Zusje:

Je hebt vast even aan mij gedacht tijdens die dollemansrit :-P was niks voor mij geweest! Jullie zitten veel in de auto maar de bestemmingen zijn de moeite waard he? Dat laatste bij die familie klinkt prachtig. En vast aan papa gedacht met de wensballon. Hier keert de zomer eindelijk terug. Kusjes en liefs!

Tags: -