Dag 6 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie Rozema - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie Rozema - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

13 Augustus 2017 | Thailand, Bangkok

Dag 6 in Loei
Wakker worden in de tent met het uitzicht op de bergen en de roze zonsopkomst♡
Hoe mooi kan het leven zijn...
Even een douche genomen, de badkamer is half open. Boven de douche zie je de bomen en vogeltjes boven je fladderen.
Gae (de Thaise eigenaresse) loopt over het terrein om alle fakkels uit te blazen die bijna op hun laatst zijn en komt me goedemorgen wensen. Ik krijg een kan heet water zodat ik van dit moment kan genieten met een kopje thee:)  op de veranda terwijl de rest nog even slaapt tot de wekker af gaat...
Dan is het tijd voor ontbijt. En daar staat net als gisteravond een mooie gedekte tafel voor ons klaar met o.a. kaas :)
Grappig hoe je Nederlandse producten ineens waardeert!
We voelen ons hier erg welkom.
Krijgen nog een kleine rondleiding op de plantage waar ze van alles kweken (alles zit in de beginfase).
Er staan enkele cashewnoten bomen. Bergamot struiken, teak bomen, limoen struiken, koffiestruiken, kersenbomen en nog een aantal waar ik de naam alweer van vergeten ben.
Na ons afscheid staat onze gids weer voor ons klaar en brengt ons naar ons volgende fietsproject.
We bezoeken onderweg een rubberbomen plantage en rijstvelden en krijgen uitleg over de groei en bloei. De gids plukt een groen blaadje van een teak boom. Hij verteld dat ze ermee kunnen verven en wrijft het groene blaadje tussen zijn vingers. Ineens zijn zij  handen rood. Zoiets verwacht je niet en is heel leuk om te proberen. Ook komen we aan bij een weverij waar een zestal huisvrouwen sjawls, tafelkleden en tassen spinnen en weven.
Manisha en ik hebben het ook geprobeerd:)
Super lieve en vrolijke mensen komen we onderweg op de fiets tegen. Allemaal zwaaien  ze en roepen ze 'helloooo' en 'sawadee'....
We stoppen ook langs het huis van de familie van Gae om een kijkje te nemen hoe de Thai woont.
Best primitief maar ze hebben bijvoorbeeld wel t.v.
Na de fietstocht stappen we weer in de auto en rijden weer iets hoger Thailand in om naar Huay Krating te gaan.
Een meer met drijvende overdekte vlotten waar je naar het midden gebracht wordt en ze een drankje en lunch met een boot komen brengen. Ondertussen kun je zwemmen in het lauwe water. Na 2 uur wordt je weer binnen gehaald.
En daarna wederom de auto in voor de 3 uur durende volgende rit naar Phitsanulok, het autorijden begint ons nu wel een beetje tegen te staan maar het is voor nu ff niet anders.
Dan komen we aan bij ons volgende verblijf. Het Rainforest Resort in Phitsanoluk. Onze kamers kijken uit op de wilde rivier waar we morgenvroeg om 8.30 gaan raften. Hier heb ik het gevoel midden in de jungle te zitten. Ik durf dan ook 's avonds niet buiten op het balkonnetje te zitten ivm insecten en een net iets te grote spin die ik buiten ontdekt heb.
Zo meteen gaan we nog ff een colaatje drinken bij de bar (als we niet lek geprikt worden door de muggen)...
En dan zeg ik alweer welterusten. Morgen weer een nieuwe dag xx