Bangkok- dag 1 - Reisverslag uit Bloemendaal, Nederland van Nathalie Rozema - WaarBenJij.nu Bangkok- dag 1 - Reisverslag uit Bloemendaal, Nederland van Nathalie Rozema - WaarBenJij.nu

Bangkok- dag 1

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

08 Augustus 2017 | Nederland, Bloemendaal

Vanochtend zijn we om 6.30 gearriveerd in Thailand...
Achteraf is mijzelf de lange vliegreis best meegevallen. Aan boord genoeg keuze uit films, muziek, series en ook spelletjes zoals schaken en galgje te vinden!
Op de landingsbaan lag een behoorlijke laag water (regenseizoen) maar gelukkig is het de hele dag droog gebleven.
In de ontvangsthal stond onze gids 'Bob' ons al op te wachten met jawel; 'het naambordje' :D
Gelukkig een aardige en spontane man, want met hem zullen we de komende dagen doorbrengen.
Bob en zijn chauffeur brachten ons naar het Tongtara Riverview Hotel waar we de komende twee nachten verblijven.
Na een frisse douche waren we klaar voor onze eerste geboekte excursie. Een fietstocht en & een kano peddeltocht door de klongs van Bangkok.
Om daar te komen ging er nog wat vooraf...
Bus, skytrain, taxi op een motor/scooter achterop (doodeng dit!), en een veerpond.
Hartstikke mooie en onverwachte plekjes gezien. Onderweg Thais geluncht bij een typisch Thais houten eettentje langs de weg.
Gelukkig weet Bob wel waar het smaakt, want eerlijkgezegd durf ik niet overal te eten ;)
We zijn ook nog even bij een basisschooltje gestopt. Die kinderen waren net bezig met een dansje op het schoolplein (sluiten ze dagelijks mee af).
We hebben maar even gezellig meegedaan :D heel leuk was dat!
En als afsluiter een heerlijke verse knalroze 'dragonfruit' uit eigen tuin van de eigenaar!
Tijdens de rit terug naar het hotel (rond 16.00) begon bij Manisha langzaam het lampje uit te gaan.
Ook niet verrassend natuurlijk als je al 24 uur met weinig slaap actief bent geweest.
Dus voor nu zeggen we welterusten want morgen weer een nieuwe dag. 7.00 op;)

• 08 Augustus 2017 - 16:06

Je Zusje:

Sawat die kha :-) Dat klinkt geweldig allemaal. Wat fijn dat het meevalt met de regen. Ik dacht dat jullie een fietstoer door Bangkok gingen doen. Of staat dat nog op het programma? Heel veel plezier verder! P.s. Masaman curry is heel lekker. En Pad Thai. X

• 09 Augustus 2017 - 06:56

Marjana :

Wat een onderneming. Weltrusten

• 09 Augustus 2017 - 12:52

Maureen:

Wat een prachtig begin van jullie avontuur