Dag 7 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie Rozema - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie Rozema - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

14 Augustus 2017 | Thailand, Bangkok

Dag 7
Sukothai naar Chiang Mai.
Vanochtend werden we door het raft team 8.30 met de auto opgehaald voor ons raft avontuur op de rivier.
Onze kamers hadden geen kluis dus ik had mijn portemonnee, paspoorten en telefoontjes bij me in mijn rugzakje.
Ik vroeg me al af hoe we dat gingen doen eenmaal op de rubberboot.
Ze vertelden dat ik de rugzak in hun auto kon laten liggen.
Dat wilde ik niet, alhoewel men zegt dat er nauwelijks criminaliteit in Thailand is, maar het voelde niet okay.
Eenmaal alles kwijt raken zou een groot probleem zijn. Dus Kim is met de kinderen gaan raften en ik ben met de chauffeur mee terug gereden naar het hotel en heb twee en half uur op ze gewacht. Helaas het raften gemist en dat doordat ze niet communiceren met hun gasten. Ook de kinderen hadden de verkeerde schoenen aan en zaten om die reden met blote voeten in de raft boot met als gevolg Manisha's teennagel omgeklapt.
Ik heb wel even geklaagd bij de receptie over een aantal dingen die niet zo goed geregeld zijn in dit hotel maar de Thai blijft heel vriendelijk en antwoord vooral met 'yes' 'yes'....en verder komt er niet zo heel veel meer uit.
Ze spreken de taal ook nauwelijks en dat is het grootste probleem.
Kim en de kinderen vonden het in ieder geval ontzettend leuk en daar ging het om:)
Na een frisse douche stond onze gids Bob alweer op ons te wachten voor de rit naar Sukothai.
Daar stond een lunch voor ons gepland. Alhoewel de lunch prima was heb ik nu ontzettend veel zin in vers brood uit ons eigen land. Manisha zegt dat ze nu echt veel zin heeft in pizza & kapsalon haha
Na de lunch zouden we daar een fietstocht van anderhalf uur gaan maken door een ruïne achtig tempel gebied. Maar het is zo warm buiten en we hebben zo'n vol programma gehad deze week dat we gezegd hebben deze te 'skippen' en willen het liefst doorrijden naar Chiang Mai.
Twee uur voor aankomst Chiang Mai, kunnen we nog vlak voor sluiting een markt bezoeken.
Ze verkopen hier van alles, gedroogd fruit en om de 5 meter ligt er dezelfde braadworst. Dat is blijkbaar een lokale delicatesse hier.
Gefrituurde varkenshuid ligt er massaal in zakken. Ik vind het bijzonder om te zien dat bijna iedereen hetzelfde verkoopt in zo'n hal.
Ook vinden we er gefrituurde insecten. Bob vraagt of we willen proeven. Mijn maag draait alleen al om van de gedachten hieraan.
Kim had wel zin om een gefrituurde bamboe worm te proeven. Smaakt een beetje melig zegt ie...
Ik zeg 3 x tanden poetsen vanavond!! ;)
Ook lagen er vliegende eekhoorns en slang.
Ondertussen loopt Manisha al kokhalzend de hal rond :D
Daarna weer terug de bus in voor de laatste twee uur.
Inmiddels zijn we vandaag al 12 uur bezig met programma. De vermoeidheid begint nu wel op te spelen.
Elke dag vroeg de wekker zetten en direct programma. Ook heel veel in de auto zitten. We genieten erg van onze vakantie maar dit is achteraf een beetje teveel gepland door het reisbureau en dat hadden we van te voren niet echt ingeschat.
Het is nu 21.00 uur. We zijn inmiddels aangekomen bij ons hotel in Chiang Mai, waar we 4 nachten zullen verblijven. De stad ziet er leuk uit.
De kinderen worden blij van het zien van de Mac Donalds :D
Afscheid genomen van onze gids en chauffeur en morgen gaan we ziplinen.
Staat weer een andere organisatie op ons te wachten en dus weer vroeg op....Later op de dag een kookworkshop...
Tja....jullie zullen wel denken....Hoe verzin je het?!?! Haha
Nou ik denk het in ieder geval zeker ;)
Dus ik zeg weer dag voor vandaag xx





  • 14 Augustus 2017 - 17:25

    Je Zusje:

    Ha zus. Wat jammer dat jullie vermoeid raken. Maar ik begrijp het goed als ik het allemaal zo lees. Kan je niet een deel van het programma omzetten in relaxen op een mooi resort/strand? Ik vond al dat jullie het strand veel te kort in jullie programma hebben zitten. Thailand staat ook bekend om veel relaxen! Nou zorg goed voor jullie zelf. Kus!

  • 14 Augustus 2017 - 17:37

    Nathalie Rozema:

    Ha andere zus!
    Helaas gaat dat niet. Twee binnenlandse vluchten staan geboekt en het laatste relax respect hebben we vier dagen. Dat vind ik dan wel weer genoeg.
    Gelukkig zijn de excursies wel erg leuk. Maar het autorijden tussendoor maakt het vermoeiend.
    We zijn blij dat we nu 4 nachten in Chiang Mai zitten.
    Een vast hotel geeft nu ook wel weer wat rust:)
    En ik verwacht dat de excursies hooguit 1 uurtje rijden zijn.
    We zijn er wel over aan het denken om de laatste dag hier in ChiangMai te skippen. Dat is nml een uitstapje naar Chiang Rai.
    Maar dan missen we die twee stammen waaronder de longnekken
    De mooie rijstvelden op de bergen. De twee tempel. En het drie landen punt. Chiang Rai is nml drieenhalf uur rijden vanuit Chiang Mai en dan moet je ook weer terug savonds....
    Maar dat beslissen we over een paar dagen wel xx

  • 14 Augustus 2017 - 17:40

    Nathalie Rozema:

    Bedoel natuurlijk de witte tempel in Chiang Rai;)

  • 14 Augustus 2017 - 19:15

    Sas:

    Hahaha herkenbaar soms kan iets net teveel zijn ..maar als terug kihjt later denk je yes ..maar ik had wel gedacht dat jij een insect zou proberen ..anders dagje overslaan en chillen is ook lekker ..leuk om alles te lezen ..xxx

  • 14 Augustus 2017 - 19:15

    Sas:

    Hahaha herkenbaar soms kan iets net teveel zijn ..maar als terug kihjt later denk je yes ..maar ik had wel gedacht dat jij een insect zou proberen ..anders dagje overslaan en chillen is ook lekker ..leuk om alles te lezen ..xxx

  • 15 Augustus 2017 - 11:10

    Linda:

    Hahaha ik ga niet zeggen zei ik toch... hoop dat jullie ondanks de vermoeidheid wel kunnen genieten. En in de 4 relax dagen dan ook ff lekker ontspannen kunnen. Super leuk om jullie zo te volgen. Have fun xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand 7 t/m 25 Augustus 2017

Een 18 daags avontuur door Thailand!

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2017

Home sweet home♡

24 Augustus 2017

Dag 15 & 16 Krabi en terugreis

22 Augustus 2017

Dag 15 Krabi

21 Augustus 2017

Dag 14 Krabi

20 Augustus 2017

Dag 13 in Krabi
Nathalie

....

Actief sinds 28 Juli 2017
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 8971

Voorgaande reizen:

28 Juli 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

07 Augustus 2017 - 25 Augustus 2017

Thailand 7 t/m 25 Augustus 2017

Landen bezocht: